מתי אין צורך להתקין מרזב חדש ?

מרזבים הם חלק חיוני במערכת הניקוז של כל מבנה, ותפקידם לפנות את מי הגשמים מגגות, מרפסות, ומבנים אחרים אל הקרקע בצורה מסודרת. הם מסייעים במניעת הצטברות של מים במקומות לא רצויים, דבר שיכול לגרום לנזקים רבים, כמו חדירת מים לקירות או יצירת שלוליות מסוכנות על הגג. עם זאת, לא בכל תקלה במרזב יש צורך למהר ולהחליף אותו. במקרים רבים, בעיות במרזב ניתנות לתיקון נקודתי, וכך ניתן לחסוך כסף ומאמץ.

חורים או חלקי מרזב לקויים


כאשר מדובר בחורים בודדים או בחלקי מרזב פגומים הפוגעים בתפקודו התקין של המרזב, לרוב ניתן לטפל בבעיה בצורה ממוקדת. תיקון של חורים אלו או החלפה של חלק אחד בלבד עשויים לפתור את הבעיה ולמנוע את הצורך בהחלפת המרזב כולו. לדוגמה, חור קטן בצינור המרזב ניתן לאטום עם חומרי אטימה ייעודיים, וחלק מרזב שנסדק או נשבר אפשר להחליף בחלק תואם. כך, המערכת תשוב לפעולה תקינה בלי צורך בהשקעה גדולה. לכן במקרה זה מומלץ לבחור בתיקון מרזבים ולא בהחלפה.

מרזב סתום


אחת הבעיות הנפוצות ביותר במרזבים היא סתימה כתוצאה מהצטברות של עלים, לכלוך או שאריות אחרים. במקרה כזה, הבעיה לא נמצאת במרזב עצמו, אלא בתחזוקה הלקויה שלו. ניקוי פשוט והתקנת מסנן על פתח המרזב עשויים למנוע חזרתה של הבעיה בעתיד, מבלי להידרש להחלפת המרזב. ניתן למנוע סתימות במרזב עוד לפני שיש בעיה.

מרזב שלא עומד בעומס


כאשר המרזב אינו מצליח להתמודד עם כמות המים ונוצרות שלוליות על הגג, לא תמיד הפתרון הוא החלפה למרזב גדול יותר. ניתן להוסיף מרזב נוסף, או לבדוק אפשרויות לשיפור זרימת המים, כמו שיפוץ או התאמה של מערכת הניקוז כך שתפנה את המים ביעילות רבה יותר. כך אפשר להפחית עומסים על המרזב הקיים, להימנע מהתקנה מיותרת של מרזב חדש ולהבטיח מערכת ניקוז אפקטיבית.

מרזב שהותקן בצורה לא נכונה


במקרים שבהם המרזב הותקן בצורה שפוגעת באסתטיקה או מובילה את המים לאזור לא רצוי, ייתכן ואין צורך להחליפו אלא פשוט לשנות את מיקומו. לעיתים קרובות ניתן לתקן את ההתקנה המקורית על ידי שינוי הכיוון של המרזב או חיבור מחדש של חלקים שונים, ובכך להחזיר את המערכת לתפקוד תקין.

אין למהר להחליף מרזב, בעיקר אם הוא עדיין במצב תקין ויכול לשמש עוד שנים רבות. לפני שממהרים להחליף מרזב יש לשקול תיקונים נקודתיים ובדיקת תחזוקה ראויה של המערכת. עם זאת, במקרים של תקלות חוזרות ונשנות, הצפות תכופות או פגיעה בכמה חלקים של המרזב, ייתכן ועדיף להשקיע בהתקנת מרזב חדש.

דילוג לתוכן