איך לזהות מרזב בעייתי או תקול בזמן?

פעמים רבות ניתן להתקל בחברות בהן מעגלים פינות, לעיתים בזמן ייצור או בזמן ההתקנה. כאשר מדובר במרזבים, התקנה של מרזב בעייתי או תקול, עלולה לפגוע בבית או בבניין ולגרום לנזקים למבנה ואף לרכוש הדיירים. ריכזנו עבורכם מספר סימנים אשר מומלץ לתעד ולשקול, כדי למנוע בעיות בזמן.

איך לזהות מרזב בעייתי או תקול בזמן

מחיר זול ומחסור במידע ופרטים חשובים

כאשר נתקלים במחיר זול רבים חשים צורך לקבוע מיידית התקנה או החלפה של מרזב, ולא שוקלים הרבה מעבר. לדוגמא, קיבלתם תמונות ומחיר נוח, אבל אין שום מידע על אחריות, תעודות ואישורים, לא קיבלתם הסבר על החומרים מהם עשוים המרזבים ועוד. במקרה כזה חשוב לתעד כל שלב וכל אבטחה ולדאוג לשאול שאלות ולהיות נוכחים במהלך ההתקנה. גם אם העבודה שבוצעה נראית איכותית, יש סיכוי שתתקלו בבעיות לאחר מספר חודשים או אף לאחר שנה שנתיים, לכן כל מידע נוסף והוכחות חשובות.

זכרו כי מידע על החומר ממנו עשוי המרזב יכול לסייע בתחזוקה ובתיקון, חומרים שונים דורשים תחזוקה שונה.

מחסור במשאבים, אפשרויות בחירה וגמישות לבקשות הלקוח

אם נתקלם בחברה אשר משווקת מוצר ספציפי ולא מאפשרת גמישות, תשקלו פעמיים אם זה מתאים לכם. חברה ללא משאבים עלולה לעגל פינות כדי לחסוך בחומרים או הוצאות, כך תתקלו בקשת של בעיות בהמשך. למשל, אם החברה מתפשרת על גודל המרזב או חיבורים מיוחדים, תאלצו להתמודד עם נזילות רבות באופן קבוע ואף סכנה לנפילת המרזב. במידה והלקוח מבקש התאמות מיוחדות ואין היענות – יש לראות זאת כדגל אדום!

התקנה ללא אמצעי בטיחות ועבודה מזלזלת

בזמן ההתקנה של המרזב, וודאו כי יש מי שבודק את התהליך ושהכל נעשה תקין. אם אתם רואים יחס מזלזל מהעובדים והתקנה שנעשית במהירות וללא מצעי בטיחות או מחשבה נוספת, צלמו זאת. לעיתים עצם ההוכחה יכולה לגרום לעובדים לעשות מאמץ נוסף, אך במידה והיחס עדיין מזלזל, יש לשמור זאת לקבלת החזר כספי או פיצויים.

זכרו כי התקנה נכונה תמנע נזילות ותשמור על בטיחות הדיירים וכל העוברים מתחת למבנה. התקנה שגויה תורגש כבר לאחר זמן מה. אם אתם רואים כי המרזב מתפרק, או כי אתם נתקלים בתקלות חוזרות כבר בשנה הראשונה להתקנה – זהו סימן שהעבודה לא בוצעה כהלכה.

דילוג לתוכן